Artykuły tematyczne, CERA, URODA

Dieta oczyszczająca cerę – sprawdź jej skuteczność.

dieta oczyszczająca ceręKiedy zmieniamy nawyki żywieniowe  i stwierdzamy, że zaczyna w nich dominować mało wartościowe jedzenie, pamiętać musimy, że będzie to miało odbicie wyglądzie i kondycji nie tylko całego organizmu, ale i cery. Czy istnieje coś takiego jak dieta oczyszczająca cerę?

Skóra, głównie cera, nie lubi skrajności, również w diecie. I tak jak warunki klimatyczne, wysokie i skrajnie niskie temperatury źle wpływają na wygląd cery, tak i zawartość diety ma na to olbrzymi wpływ.

Na posiłki gorące czy też zimne skóra reaguje rozszerzeniem naczyń włosowatych. Cerze nie służą potrawy z tłuszczem zwierzęcym, z wyjątkiem ryb, oraz produkty, które alergizują np. orzechy, często nabiał, czy niektóre owoce (truskawki, cytrusy). Najbardziej wskazane są oleje roślinne, bogate w witaminy, a także kwasy omega-3 i omega-6.

Dużą uwagę należy zwrócić na wszelkiego rodzaju przyprawy czy dodatki codziennego użytku. Nadmiar soli, cukru czy konserwantów zatrzymuje płyny i sprzyja opuchliznom. Ostre przyprawy powodują powstawanie przebarwień na skórze i wyprysków. Wykwity trądzikowe nasila, tak uwielbiana przez wielu, czekolada. Powoduje ona pogorszenie stanu skóry i bolesne wypryski.

Podstawą w pielęgnacji skóry jest nawilżanie i nawadnianie, więc oprócz odpowiednich kremów trzeba zadbać tez o odpowiednią ilość płynów dostarczaną organizmowi. Wspomagają one bowiem usuwanie toksyn i szkodliwych metabolitów z organizmu. To właśnie one sprawiają, że cera traci swój koloryt, pojawiają się zaczerwienienia, czy wypryski.

 czyszczenie wątroby

W oczyszczaniu cery pomaga również zielona herbata, napary z rumianku, czy bratka.  Zatrzymaniu wody w organizmie, kumulacji toksyn, pogorszeniu kolorytu cery i rozszerzaniu porów sprzyja czarna herbata i kawa, a alkohol powoduje odwodnienie, powoduje powstawaniu zmarszczek oraz, co bardzo ważne, wypłukuje witaminę A, witaminy z grupy B, kwas foliowy i wapń.

Bardzo ważne dla cery są również witaminy i minerały, które są przecież obecne w każdej potrawie, jednak w niektórych jest ich więcej, dlatego też takie powinny być spożywane w większych ilościach.

I tak, witamina młodości – witamina A, znajdująca się w wielu owocach i warzywach, np. w marchwi, wątróbce, czy druga, witamina E, którą znaleźć można w szpinaku, awokado, pestkach dyni czy słonecznika, powinny należeć do codziennego menu, bowiem to w nich kryje się tajemnica młodej i pięknej cery. Ponadto, witamina C, mająca właściwości oczyszczające (kiwi, cytrusy, papryka), oraz witamina B (pieczywo pełnoziarniste, warzywa strączkowe), cynk (kasza gryczana, wątróbka, orzechy) poprawią cerę nie tylko zmagającym się z trądzikiem, ale wszystkim, dla których ważna jest kondycja skóry i piękny wygląd. 

Polub i udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress