URODA, ZDROWIE

Joga – jak zacząć

Joga zalecana jest dla wszystkich, chociaż nie wszyscy powinni wykonywać poszczególne pozycje. Jeśli na co dzień nie ruszasz się dużo, często stresujesz, masz nadciśnienie lub problemy z trawieniem polecamy zacząć ćwiczyć jogę. Jak zacząć?

Joga to jeden z systemów filozofii indyjskiej, według której ciało i umysł mają związek. Ćwiczenia, które znamy w zachodnim świecie nawiązują do jednej z gałęzi nurtu – hathajogi. Wykonuje się je dla zdrowia a także zachowania równowagi psychicznej i fizycznej. Możecie spotkać w ofertach nazwy: joga klasyczna, joga ashtanga (power joga), joga dla kobiet w ciąży. Wykonuje się je dla zdrowia i zachowania równowagi psychicznej i fizycznej.

Co daje ćwiczenie jogi?

Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń przyniesie poprawę równowagi i koordynacji ruchowej, siły mięśni, uelastyczni ciało. Nie przetrenujesz się za to nauczysz oddychać i panować nad ciałem. Joga jest dobrym remedium na bóle pleców, głowy, szyi i karku. Dzięki niej przeciążony siedzącym trybem życia oraz osłabiony brakiem ruchu organizm ma szansę się rozluźnić. Ćwiczenia szybko przynoszą ulgę i zadziałają prewencyjnie na przyszłość. Poczujesz więcej energii, łatwiej będzie się zrelaksować i skoncentrować. Zdarzają nam się wahania nastroju związane z naturalnym cyklem, joga pomaga odnaleźć równowagę. Podczas zajęć nauczysz się prawidłowo oddychać. Zdziwisz się, ale większość z nas źle oddycha. Jeśli spędzasz dużo czasu w pracy, stres i pośpiech sprawia, że ciężko Ci się zrelaksować to polecamy jogę.

Instruktorka jogi

Jak już wspomniałam, poprawę przyniesie prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Warto iść na zajęcia do doświadczonej instruktorki jogi. Sprawdzi czy nie ma żadnych przeciwwskazań i dobierze odpowiedni zestaw pozycji. W trakcie zajęć poprawi naszą pozycję abyśmy nie zrobili sobie krzywdy. Wybierzcie klub fitness lub indywidualne zajęcia. Zastanówcie się kiedy będziecie chodzić na zajęcia ponieważ regularność jest bardzo ważna. Rano przed pracą czy w weekendy? Koniecznie sprawdźcie nauczyciela i jego kwalifikacje. Przed rozpoczęciem ćwiczeń powinien przeprowadzić wywiad. Powinien znać anatomię człowieka i absolutnie nie zmuszać do wykonywania ćwiczeń przekraczających nasze możliwości lub mogące nam zaszkodzić, doprowadzić do urazów oraz kontuzji. Regularna dawka ruchu jest najważniejsza a nie przetrenowanie. Pamiętaj, że joga nie jest po to by nas odchudzić. Każda forma ruchu pomoże nam w utrzymaniu zdrowej sylwetki. Jeśli chcesz schudnąć zmień dietę, dodaj do jadłospisu suplementy.

Wybraliśmy instruktora, godziny zajęć. Jak się przygotować do zajęć? Strój do każdych ćwiczeń powinien być wygodny i nie uciskający. Powinniśmy się czuć swobodnie. Najczęściej wybieraną odzieżą do jogi są leginsy i koszulki na ramiączka ponieważ w trakcie wykonywania różnych pozycji pozostają na miejscu.

Strój na jogę

Strój do każdych ćwiczeń powinien być wygodny i nie uciskający. Powinniśmy się czuć swobodnie. Najczęściej wybieraną odzieżą do jogi są leginsy i koszulki na ramiączka ponieważ w trakcie wykonywania różnych pozycji pozostają na miejscu. Nie wybierajcie prześwitujących tkanin, nie nakładajcie bluz z kapturem, za luźnych ubrań, które mogą się zsunąć, ani przyciasnych czy przykrótkich ubrań. Równie ważna jest bielizna… Macie za zadanie się wyciszyć i skupić a źle dobrany strój Wam w tym przeszkodzi. Dobierzcie kolor i styl zgodnie z własnym poczuciem estetyki. Ważne jest by podczas ćwiczeń nie wpadały nam włosy w oczy. Lepiej je upiąć w kucyk lub użyć sportowej opaski. Co do obuwia… ćwiczymy na boso (obowiązkowy pedicure ;)) Większość klubów fitness oferuje zajęcia jogi i ma wyposażone sale. Warto jednak mieć swoją karimatę do ćwiczeń.

 

 

 

 

 

Polub i udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress